Zapraszamy do zapoznania się z 60-letnią historią koncernu Jungheinrich.
Tutaj możesz prześledzić rozwój i metamorfozę firmy: z niewielkiego producenta wózków widłowych w światowego dostawcę nowoczesnych rozwiązań logistycznych.
2016
Wprowadzenie Jungheinrich PROFISHOP w Szwajcarii i Polsce.
2015
Czołowy wózek akumulatorowy EFG S30s - zwycięzca IFOY 2015 w kategorii „Wózki z przeciwwagą o udźwigu do 3,5t"
2014
Czołowy wózek akumulatorowy EFG S40s - zwycięzca IFOY 2014 w kategorii „Wózki z przeciwwagą o udźwigu pow. 3,5t”
2012
Wprowadzenie Jungheinrich PROFISHOP w Holandii.
2011
Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu produkcyjnego w Chinach.
2010
Testowe uruchomienie lakierni proszkowej w zakładzie w Norderstedt. Jungheinrich rozszerza swoje portfolio o system zarządzania magazynem WMS.
2009
Budowa fabryki w Landsberg (Niemcy) specjalizującej się w produkcji wózków unoszących.
2007
Nowa struktura przedsiębiorstwa: oddzielenie Jungheinrich AG jako aktywnego holdingu zarządzającego funkcjami centralnymi czyli Sprzedażą, Serwisem, Finansami i Nieruchomościami od jednostek operacyjnych. działy sprzedaży i serwisu na obszar Niemiec, dział eksportu, zakład produkcyjny i dział logistyki części zamiennych w Norderstedt zostały samodzielnymi firmami.
W Bratysławie (Słowacja) powstaje europejskie centrum części zamiennych. Zakłady Jungheinrich wyprodukowały łącznie już 50.000 wózków elektrycznych o napięciu 48 V.
2006
Założenie spółki Jungheinrich PROFISHOP GmbH oraz rozpoczęcie sprzedaży internetowej i katalogowej na terenie Niemiec i Austrii.
W Chinach (Qingpu) powstaje zakład montażowy wózków widłowych prowadzonych dyszlem. W tym samym roku Jungheinrich uruchamia w Dreźnie (Niemcy) centrum używanych wózków widłowych. Założenie oddziału zagranicznego w Tajlandii.
2005
Z linii produkcyjnej w zakładach Jungheinrich zjeżdża 100.000-ny pojazd w technice prądu zmiennego.
Równocześnie odbywa się premiera pierwszego na świecie wózka widłowego z obrotową kabiną.
2004
Otwarcie przedstawicielstw w Chinach oraz w Finlandii
Joint Venture z Ningbo Ruyi (Chiny) w celu produkcji ręcznych wózków paletowych dla Jungheinrich. Zakończenie działalności MIC S.A. oraz zamknięcie zakładów produkcyjnych w Argentan (Francja), Leighton Buzzard (Wielka Brytania) i Madrycie (Hiszpania).
2003
Otwarcie biura handlowego w Rosji. Jungheinrich obchodzi Jubileusz 50-lat istnienia firmy.
2002
Otwarcie bezpośredniego przedstawicielstwa w Brazylii. Zakład produkcyjny w Moosburgu staje się centrum rozwoju wózków systemowych i wózków z przeciwwagą.
2001
Jungheinrich zakłada swój oddział w Irlandii. Linde i Jungheinrich tworzą wspólną platformę internetową Supralift specjalizującą się wyłącznie w sprzedaży wózków używanych.
2000
Wprowadzenie do sprzedaży udoskonalonych, ręcznych wózków paletowych Ameise 2200. Od 1957 roku sprzedano 3.000.000 egzemplarzy tego niezwykle popularnego wózka. 20 października 2000 wszyscy pracownicy świętują 100 urodziny założyciela firmy – dr Friedricha Jungheinrich. Jungheinrich tworzy kolejne przedstawicielstwa w Singapurze, Turcji, Grecji i Stanach Zjednoczonych.
1999
Wprowadzenie na rynek udoskonalonego ręcznego wózka paletowego AM 2200. Od 1957 roku wyprodukowano w zakładzie Argentan we Francji ok. 2,500,000 paleciaków. 20 października – „100 Urodziny” założyciela firmy, dr Friedricha Jungheinrich.
1998
Przychodzi kolej na stworzenie filii w Portugalii. Zakończenie programu JUPITER wprowadzonego w 1996 roku. Fabryka Steinbock Boss produkująca akumulatorowe wózki czołowe w Moosburgu obchodzi 75-lecie swojego istnienia. Jungheinrich prezentuje wózek wysokiego składowania "Retrak" ETV 14 skonstruowany z myślą o niepełnosprawnych operatorach. W celu usprawnienia przepływu informacji i szybszej diagnozy wózków wszyscy technicy serwis zostają wyposażeni w przenośne komputery.
1997
Uniwersytet w St. Gallen przyznaje firmie Jungheinrich tytuł "Best Practice Company". Z linii produkcyjnej zakładu w Moosburgu zjeżdżają pierwsze wózki EFG z napędem na prąd zmienny "ac". Jungheinrich jest prekursorem w produkcji wózków spalinowych z przekładnią hydrodynamiczną lub hydrostatyczną. Poszukiwanie nowych rynków trwa. Jungheinrich decyduje się na otwarcie swojej przedstawicielstwa w Słowenii.
1996
Jungheinrich wdraża program JUPITER, którego celem jest uzyskanie wiodącej pozycji technologicznej j kosztowej w technice magazynowej. Pojazd systemowy typu ETX-Kombi 125 zostaje nagrodzony za wygląd i ergonomię. Wózki typu "Retrak" – jako pierwsze w swojej klasie – posiadają innowacyjne systemy odzyskiwania energii. Rusza seryjna produkcja średniego rozmiaru wózków podnośnikowych o nazwie SWIFT. Koncern Jungheinrich jako całość otrzymuje Certyfikat ISO 9001. Powstaje kolejny oddział zagraniczny, tym razem na Słowacji.
1995
Światowa premiera pierwszego wózka wysokiego składowania Retrak z centralną dzwignią sterującą MULTI-PILOT.
1994
Powstaje oddział Jungheinrich w Polsce. Aby spełnić wymagania klientów, Jungheinrich wciela w życie system ComFOUR, który oferuje rożne opcje finansowania zakupu wózka. W tym samym czasie zakłady w Norderstedt, Wandsbek i Lüneburg otrzymują Certyfikat Jakości ISO 9001.
1993
Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Dreźnie i otwarcie oddziału w Bremie.
1992
Jungheinrich decyduje się na podbój Europy Środkowej i Wschodniej; w 1992 roku powstają dwa nowe oddziały: w Czechach i na Węgrzech.
1991
Oddanie do użytku centrów dystrybucyjnych w Wielkiej Brytanii, Francji i Włoszech. Do koncernu Jungheinrich zostaje włączona fabryka wózków spalinowych BOSS mieszcząca się w Wielkiej Brytanii. Równoczesnie Jungheinrich wprowadza do sprzedaży system regałowy Drive-in (DIS).
1990
Swoją działalność inicjuje dział systemowy w Hamburgu, stworzony w celu zapewnienia kompleksowej obsługi kluczowych projektów. Inauguracja nowej generacji wózków spalinowych przyjaznych dla środowiska naturalnego.
1989
Uruchomienie zakładu w Lüneburgu specjalizującego się w produkcji wózków do zadań nietypowych.
1988
Następuje zmiana w strukturze organizacyjnej koncernu. Dochodzi do połączenia sprzedaży wózków nowych i używanych, wynajmu, warsztatów naprawczych i serwisu w jedną całość, zarządzaną przez centralę w Niemczech.
1987
Prekursorska generacja wózków widłowych typu Retrak wyznacza nowe horyzonty w doskonaleniu techniki składowania i transportu towarów w magazynie. Po raz pierwszy obroty koncernu przekraczają magiczną liczbę 1 mld DM. W tym czasie w Jungheinrich pracuje 5330 osób.
1986
Zmiana systemu produkcji w Norderstedt.
1984
Jungheinrich rozpoczyna produkcję automatycznych systemów komisjonowania i paletowania. Uruchomienie nowoczesnego zakładu produkcyjnego w Norderstedt, składającego się z magazynu centralnego wózków i części zamiennych, warsztatu lakierniczego sterowanego komputerowo, linii produkcyjnych Juniorów obsługiwanych przez automaty. Wdrożenie koncepcji "Modułowego Systemu Rozwoju".
1983
Jungheinrich dołącza do programu sprzedaży w Niemczech i Austrii wózki z napędem spalinowym (YALE).
1982
Owocem studiów nad automatyzacją składowania jest podnośnik regałowy ARS. Jungheinrich prezentuje pierwszy na świecie, akumulatorowy czołowy wózek trójkołowy z napędem na wszystkie koła. Jest on alternatywą do – znajdującego się już w ofercie – wózka z napędem tylnym. Budowa nowej hali produkcyjnej w Norderstedt i otwarcie centrum dystrybucyjnego w Heppenheim.
1979
Jungheinrich wypracowuje obrót w wys. 533 mln DM, z czego 58% stanowią dochody z zagranicy. W tym okresie zatrudnia już 4100 pracowników.
1977
Wprowadzenie na rynek systemu regatowego "Delta".
1976
Montaż pierwszych, bezzałogowych systemów transportowych. Równocześnie odbywa się uroczyste otwarcie oddziału w Belgii. W roku 1976 firma Jungheinrich zatrudnia 1000 technika serwisowego.
1974
Wraz z nabyciem fabryki MIC S.A. we Francji Jungheinrich wzmacnia swoją pozycje w zakresie produkcji ręcznych wózków paletowych. Jungheinrich wzbogaca swoją ofertę o wynajem i sprzedaż wózków używanych.
1972
W cyklu logistycznym coraz większym uznaniem. cieszy się technika komisjonowania towarów. W odpowiedzi na to Jungheinrich projektuje specjalne urządzenie do kompletacji. Inżynierowie Jungheinrich dążą do stworzenia wózka przyjaznego operatorowi, czyli skonstruowanego zgodnie z wymogami ergonomii.
1970
Powstaje filia w Hiszpanii.
1969
Jungheinrich zakłada swój oddział w Norwegii.
1968
Oszczędniejsze składowanie dzięki optymalnemu wykorzystaniu wysokości hali magazynowej umożliwia wózek wysokiego składowania typu ETX. Inżynier Friedrich Jungheinrich umiera zostawiając fabrykę w rozkwicie.
1967
Powstaje następny oddział, tym razem w Danii.
1966
Zakup powierzchni i rozpoczęcie budowy nowego zakładu produkcyjnego w Norderstedt jest pierwszym etapem realizacji koncepcji dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa.
1963
Jungheinrich otwiera samodzielne przedstawicielstwo w Holandii.
1962
Pierwszy, sterowany automatycznie, prowadzony indukcyjne wózek ciągnikowy "Teletrak" daje początek procesowi automatyzacji wózków transportowych. W tym samym roku powstaje oddział we Francji.
1960
Pierwszy wózek z serii Juniorów, wyposażony w dyszel i baterię startową, umożliwia małym zakładom transportowanie i składowanie palet. Założenie filii zagranicznej w Szwajcarii.
1958
Uruchomienie nowych linii montażowych w Wandsbek zwiększa możliwości produkcyjne przedsiębiorstwa. Jungheinrich otwiera następne dwa przedstawicielstwa zagraniczne, tym razem we Włoszech i Szwecji. Rok 1958 to data narodzin pierwszego wózka z napędem spalinowym Ameise 65 DFG 15G.
1957
Położenie kamienia węgielnego pod budowę nowoczesnej fabryki wózków widłowych w Wandsbek (Hamburg).
1956
Kamień milowy w rozwoju logistyki magazynowej - dr F. Jungheinrich konstruuje pierwszy wózek wysokiego składowania tzw. "Retrak" z wysuwnym masztem.
Uruchomienie własnej produkcji silników elektrycznych. Austria jest pierwszyzn krajem, w którym Jungheinrich otwiera swoje zagraniczne przedstawicielstwo.
1953
Przełom w technice magazynowania: 7 sierpnia 1953 zostaje założona fabryka maszyn "H. Jungheinrich &. Co." w Hamburgu.
W tym samym roku zostaje wyprodukowany pierwszy, elektryczny w6zek czterokołowy "Ameise 55". Firma zaczyna się powoli rozrastać - w Muelheim powstaje pierwszy oddział, zaopatrujący Zagłębie Ruhry.
1899
20 października – dzień urodzin założyciela firmy – Friedricha Jungheinrich.